Меню сайту
КАТЕГОРІЇ РОЗДІЛУ
Розробки [1]
Методичні рекомендації учителям [5]
Поради учням [2]
Рекомендації батькам [4]
Санітарно-гігієнічні рекомендації [1]
ПОШУК
ВАЖЛИВО



Освіта Чутівщини

Відділ освіти Чутівської РДА

Чутівський РМК 

Артемівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Новокочубеївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чапаєвська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Сторожівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Водянська ЗОШ І-ІІ ступенів

Правова допомога учням школи
Оперуповноважений КМСД Чутівського РВ УМВС України у Полтавській області, 
капітан міліції Шульга Ростислав Андрійович 
(05347) 9-12-55
 
ТЕГИ
Методичні матеріали
Головна » Статті » Рекомендації батькам

Діти і Правила дорожнього руху
Кожний з вас бажає бачити свою дитину здоровішою і непошкоджену. І кожний певен, що його кмітливе маля під колесами автомобіля вже точно не опиниться. Але якщо дитина вчасно не прийшла додому, батьки починають хвилюватися: «чи все гаразд?», придумуючи різні варіанти розвитку подій, нервово дзвонячи друзям і знайомим, з якими, можливо перебуває їхнє дитя. Тільки б нічого не трапилося! Це споконвічний людський острах випадку в наш час і обґрунтований він тим, що от уже кілька десятків років нещасні випадки, як загроза здоров'ю й життю дитини, випереджають хвороби.
У родині не жалкують часу на те, щоб пограти з дитиною, погуляти, навчити читати або малювати, відправити його в спортивні секції, у всілякі кружки, але рідко знаходять п'ять хвилин у день, півгодини в тиждень, щоб навчити дитину уникати нещасного випадку, особливо на вулиці.
Досить вивчити "історії хвороб" дітей, що постраждали від травм, отриманих у результаті дорожньо-транспортної пригоди, поговорити з лікарем — хірургом або травматологом, щоб зрозуміти просту істину: З кожних двадцяти випадків дев'ятнадцять, виявляється, типові, - часто повторюються, виникають у тих самих стандартних ситуаціях, число яких не так уже велике. Ситуації ці можна знати, а поведінці в них — навчити. А виходить, нещастя можна запобігти!
Головним у вихованні законослухняного громадянина ( у тому числі і як учасника дорожнього руху) для батьків повинен бути принцип «Роби, як я». Щоб дитина не порушувала Правила дорожнього руху, вона повинна не просто їх знати - у неї повинна сформуватися навичка безпечної поведінки на дорозі. Навіть якщо ви спізнюєтеся, однаково переходьте дорогу там, де це дозволене Правилами; у власному автомобілі дотримуйтеся швидкісного режиму; пристібайтеся ременями безпеки й не дозволяйте перебувати дітям до 12 років на передньому сидінні. Наочний приклад батьків буде куди ефективніше, ніж сотні разів повторені слова «не ходи на червоне світло».
Вчасно навчайте дітей умінням орієнтуватися в дорожній ситуації, виховуйте потребу бути дисциплінованими на вулиці, обережними й уважними! Знайте, якщо Ви порушуєте Правила дорожнього руху, ваша дитина буде діяти так само!
Помніть, що ви стаєте учасником дорожнього руху не із проїзної частини вулиць, а із тротуару. Тому відправляючись у школу з малям, поясніть йому, що потрібно бути уважним з перших же кроків, виходячи з під'їзду будинку. Пройдіть із ним увесь шлях і намагайтеся показувати найнебезпечніші ділянки на дорозі. Укажіть на небезпеці, які виникають при посадці в суспільний транспорт і, особливо, при виході з автобуса або тролейбуса.
Навчить своїх дітей правилам безпечного переходу проїзної частини дороги!
Разом обговорюйте найбільш безпечні шляхи руху, щодня нагадуйте дитині: ПЕРШ НІЖ ПЕРЕЙТИ ДОРОГУ - ПЕРЕКОНАЙСЯ В БЕЗПЕЦІ!
Поясніть дитині, що зупинити автомобіль відразу - неможливо!
Навчить дітей тому, що переходити дорогу з-за стоячого транспорту небезпечно для життя! Учите передбачити сховану небезпеки!
Щоб правильно вибудувати процес навчання, необхідно враховувати психологічні й вікові особливості дітей.
Психологічні особливості дітей.
– У маляти дошкільного віку звужене поле зору. Тому він не може навіть приблизно визначити відстань до автомобіля, що наближається. А зрозуміти, з якою швидкістю він рухається, здатний не кожний школяр.
– Навіть якщо дитина дивиться на автомобіль, це зовсім не виходить, що він його бачить. Захоплений власними думками, переживаннями, часто він просто не помічає транспортний засіб.
– У перехідному віці виникають інші труднощі: підліткові властива зневага небезпекою. Він певен, що з ним не відбудеться те, що трапляється з іншими. І, не дивлячись по сторонах, без остраху виходить на дорогу.
– А малята в дошкільному й молодшому шкільному віці взагалі не сприймають автомобіль як погрозу. Для них яка-небудь іграшка, м'яч набагато важливіше здоров'я й життя. Тому існує правило: якщо на дорогу викотився м'яч - чекай дитину. Потреба дітей у русі в цьому віці, яка переважає над обережністю, прагнення грати в будь-яких ситуаціях, невміння швидке оцінити обстановку або прийняти правильне рішення, недостатні знання про джерела підвищеної небезпеки можуть привести до сумних наслідків.
Усі ми живемо в суспільстві, де треба дотримувати певних норм і правила поведінки в дорожньо-транспортній обстановці. Найчастіше винуватцями дорожньо-транспортних випадків є самі діти, які грають поблизу доріг, переходять вулицю в невстановлених місцях, неправильно здійснюють посадку в маршрутні транспортні засоби й висадження з них. Але варто звернути увагу на те, що діти – це особлива категорія пішоходів і пасажирів. Їх не можна міряти тими ж категоріями, що й дорослих, адже для них дослівне трактування Правил дорожнього руху неприйнятне, а нормативний виклад обов'язків пішоходів і пасажирів на недоступній для них дорожній лексиці, що вимагає від дошкільників абстрактного мислення, утрудняє процес навчання й виховання.
От чому із самого раннього віку необхідно вчити дітей безпечній поведінці на вулицях, дорогах, у транспорті й Правилам дорожнього руху, вибираючи найбільш підходящі для того або іншого віку форми й методи навчання. У цьому повинні брати участь і батьки, і дошкільні установи, а надалі, звичайно ж, школа й інші освітні установи.
У процесі навчання дітей правилам дорожнього руху, основне завдання батьків і педагогів — сформувати три основні навички поведінки, які допоможуть дитині зорієнтуватися в дорожніх ситуаціях.
Навичка зосередження уваги – це межа, перед якою необхідно зупинятися, витримувати паузу, для психологічного перемикання у зв'язку з переходом у небезпечну зону, а також для адекватної оцінки обстановки не тільки очами, але й думками.
Навичка спостереження – дитина повинна бачити предмети, що оточують її, як рухливі (автомобілі, що рухаються по дорозі) так і нерухливі (автомобілі, що стоять на узбіччі, в кущах і т.д.), що закривають огляд проїзної частини й сприймати їх як потенційну небезпеку.
Навичка самоконтролю – ступаючи на проїзну частину поспіх і хвилювання необхідно залишити на тротуарі, дотримувати повного спокою й не відволікатися ні на що ті кілька хвилин, які потрібні для переходу дороги.
Категорія: Рекомендації батькам | Додав: chutovo (29.03.2011)
Переглядів: 9274 | Теги: методичні рекомендації по правилам , правила дорожнього руху, учням про правила дорожнього руху, діти на дорозі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ВХІД

Сайт коректно переглядається тільки в браузерах: Opera,  Chrome,  Mozilla Firefox

СЬОГОДНІ
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ДОПОМОГА ШКОЛІ

     

    Благодійний фонд "Дивосвіт наших дітей очима батьків"  

Корисні посилання

репетиторы математики
МИ У СОЦМЕРЕЖАХ

САЙТИ ПЕДАГОГІВ ШКОЛИ

ПОДІЛИТИСЯ З ДРУЗЯМИ
СТАТИСТИКА САЙТУ

Проверка сайта

ЗАРАЗ НА САЙТІ

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 
 
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ступенів © 2017
 
) left no-repeat #FFFFFF;color:#000000;font-size:10px;text-transform:uppercase;padding-left:25px;padding-top:9px;