Меню сайту
ПОШУК
ВАЖЛИВО



Освіта Чутівщини

Відділ освіти Чутівської РДА

Чутівський РМК 

Артемівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Новокочубеївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чапаєвська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Сторожівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Водянська ЗОШ І-ІІ ступенів

Правова допомога учням школи
Оперуповноважений КМСД Чутівського РВ УМВС України у Полтавській області, 
капітан міліції Шульга Ростислав Андрійович 
(05347) 9-12-55
 
ТЕГИ
Головна » 2011 » Червень » 23 » Звіт директора школи про свою діяльність на посаді у 2010-2011 навчальному році
17:58
Звіт директора школи про свою діяльність на посаді у 2010-2011 навчальному році
Звіт директора Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чутівської районної ради Полтавської області Соколова І.В. про свою діяльність на посаді протягом 2010-2011 навчального року.

с.м.т. Чутове

21.06.2011

Шановні присутні! Завершується 2010-2011 навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом цього навчального року.
На цих загальних зборах, які проводяться з метою заслуховування звіту директора школи вже шостий рік, ми керуємося діючим Положенням про порядок звітування директора Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено за загальних зборах у червні 2007 року.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу школи та керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

Чутівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є колективною власністю Чутівської районної ради Полтавської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Чутівської РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1968 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 2,5 га. У 2010-2011 навчальному році працювало 46 педагогів та 25 працівників з числа обслуговуючого персоналу. . Навчання завершило 602 учні у 28 класокомплектах, середня наповнюваність класів становить 21,5 учень. Перші класи школи здобували освіту на базі дитсадків «Світанок» та «Веселка».

2. Кадрове забезпечення.

У 2010-2011 навчальному році штатними працівниками Чутівська школа була забезпечена на 95%. Тимчасово незаповненою залишилася вакансія двірника школи (0,5 ставки), по причині того, що не знайшли заміни працівнику, який не справлявся з обов’язками і був звільнений серед року. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників, але останнім часом через зменшення педнавантаження зустрічається негативне явище, коли деякі вчителі викладають предмети не за фахом (образотворче мистецтво, історія, художня культура, основи здоров’я, тощо). Це не припустимо для великої районної школи. Настають часи, коли при підборі нових кадрів, розподілу годин, класного керівництва працедавець повинен враховувати багато факторів: фахову підготовку, ініціативність, працездатність, особисті та колективні якості, інші характеристики працівника. Цьому сприяє нове Положення про атестацію педагогічних працівників, до діє з цього року. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння застосовувати інноваційні технології у навчанні, працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Вже зараз ніхто не питає чи вміє вчитель користуватись цією технікою – діяльність вчителя повинна відповідати сучасним вимогам.
По якісному складу педагогічних працівників наша школа є одним з лідерів у районі. Всі (46 педагогів) мають вищу педагогічну освіту, більша частина педколективу, а це 28 учителів має вищу кваліфікаційну категорію та звання, що говорить про значний потенціал нашого колективу. Першу кваліфікаційну категорію мають 9 вчителів, другу - 5 , спеціалістів – троє. Значна кількість педагогів мають звання: «Старший учитель» - 16, «Учитель методист» - 5 .
Всього за минулий рік навчальний план Чутівської школи містив 782 години предметів інваріантної та варіативної частини, курсів за вибором та факультативів, що на 42 години менше ніж показник минулого року. Це пов’язано зі зменшенням кількості учнів, а відповідно – класокомплектів. Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становило 17,3 год., що більше на 0,8 год. ніж минулого навчального року у зв’язку зі зменшенням кількості педагогів у школі.
Ганебним явищем цього року став кадровий конфлікт між вчителем математики і адміністрацією школи з розглядом справи у суді. Першоджерелом трудового спору був помилковий наказ відділу освіти про призначення цього вчителя на посаду, який минулого року був відмінений та виданий новий наказ, але й він не був погоджений з дирекцією школи, що суперечило Закону «Про загальну середню освіту». Працедавцем (бувшим начальником відділу освіти) школа була поставлена перед фактом, коли працівник був призначений без згоди директора школи на підставі двох суперечливих наказів по відділу освіти, які діяли одночасно. Даний вчитель «зловив момент» та слухаючи надолугі рекомендації голови райкому профспілки почав судитися зі школою, директором, відділом освіти та вимагати такі умови праці, які ішли в розріз з можливостями та здоровим глуздом. Вчитель з найнятим адвокатом у суді почали непрофесійно звинувачувати всіх і вся, часто наводячи недостовірні та помилкові дані. Лише чітка організація директором школи спільно з відділом освіти захисту у суді (причому без адвоката) з представленням усіх підтверджуючих документів, заперечень і доказів дала змогу виграти справу спочатку у Чутівському районному суді, а потім справу по апеляції у Полтавському обласному апеляційному суді. Ця нікому не потрібна тяганина відбувалася майже півроку та забрала значну кількість цінного робочого та особистого часу, а головне нервів у директора школи. Я не розумію, як після таких безпідставних звинувачень та програних судів даний вчитель буде дивитись в очі адміністрації школи та працювати у колективі? При бажанні з будь-якої ситуації можна завжди знайти цивілізований вихід, домовитись, що й пропонувалось даному учителю школою і відділом освіти, але даний працівник цього не бажав і не бажає і, мабуть, ставить перед собою зовсім інші цілі, які направлені далеко не на мінімізацію конфліктів у колективі.

3. Методична робота.
У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Вже не один рік педколектив працює над проблемою «Формування самоосвітньої компетентності в процесі навчання і виховання». Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, аналітичні діаграми, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих групп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер з підключеням до мережі Інтернет, копіювальна техніка), тощо.
У школі працювала дослідницька лабораторія вчителів початкових класів, м/о: вчителів-філологів, математики і фізики, вчителів природничих дисциплін, трудового навчання, вчителів фізкультури і ЗВ, семінар практикум вчителів іноземної мови, та дві творчі групи вчителів початкових класів. Результативною була робота всіх методичних об’єднань та груп. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи за минулий навчальний рік оцінюється хорошими показниками.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуюься у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, модульні технології, технології продуктивного навчання та інші.
У 2010-2011 навчальному році атестація педагогічних працівників відбувалася за новим Положенням про атестацію. Всього атестувалося 8 учителів школи. За результатами атестації шістьом педагогам підтверджено кв. категорію «Спеціаліст вищої категорії», чотирьом присвоєно звання «Старший вчитель», одному колезі встановлено кв. категорію «Спеціаліст першої категорії», одному – встановлено кв. категорію «Спеціаліст першої категорії».
На превеликий жаль цього року один педагог був не задоволений результатом атестації і направив скаргу у Міністерство освіти і науки. На вимогу управління освіти Полтавської ОДА директор школи, начальник відділу освіти дали грунтовні пояснення стосовно процедури цьогорічної атестації, яка відбувалася чітко і згідно нового положення про атестацію педпрацівників. Заперечень у вищестоячих органів освіти більше не виникало, адже серйозних порушень нормативних документів у роботі шкільної комісії, які б вплинули на результат атестації не виявлено. Взагалі, педагогічна громадськість України визнає, що дане Положення є дуже недосконалим та потребує змін і доповнень, які унеможливлять численні суперечливі моменти, які виникли під час атестації цього року.
Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Так, на базі Чутівської школи у навчальному році було організовано та проведено 7 районних семінарів з української мови та літератури, англійської мови, історії, географії, інформатики, початкової школи, фізкультури, де вчителі показали свою педагогічну майстерність та здобутки.
У цьогорічному районному конкурсі «Учитель року» у номінації «Історія» здобула перемогу вчитель історії нашої школи Бездітко Г.Т., а вчитель початкових класів Рубель Т.О. здобула абсолютну перемогу у цьому конкурсі ставши «Учителем року 2011». Педагоги школи традиційно є активними учасниками ярмарки педтехнологій. У цьому році на районний конкурс було представлено 9 розробок учителів по проблемах, над якими вони працюють. За підсумками участі школи та району у обласному етапі ярмарки педтехнологій, двоє педагогів школи: директор школи Соколов І.В. за розробку «Використання комп’ютерного тестування на уроках біології» та вчитель початкових класів Крамова О.М. за розробку «Інтерактивні методи навчання на уроках в початкових класах» були нагороджені грамотами Полтавського інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
У школі здійснюється експерементальна діяльність по проблемі «технологія навчальної проектної діяльності в початковій школі» (автор Рубель Т.О.). Експеремент розрахований на 5 років. На цьогорічному другому етапі експерименту розроблено і використано проект на тему «Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний» та проведено районний семінар. Матеріали по експериментальній діяльності школи направлені до інституту післядипломної освіти.
У квітні 2011 року директор школи взяв участь у Всеукраїнському конкурсі освітніх проектів «Samsung – назустріч знанням». Цей конкурс вже кілька років організовує компанія Samsung Electronics за підтримки Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Цьогорічний гранд конкурсу – три цифрові лабораторії для втілення свого проекту у реальність. Проект, який виставив на конкурс директор школи відповідає всім критеріям конкурсу та має мету виховання екологічної культури дітей способом створення екологічної веб-школи на основі інтернет-порталу, який створюватиме і підтримуватиме екологічний прес-центр за допомогою гранду (цифрової лабораторії) компанії Samsung. Хотілося, щоб цей проект привернув увагу організаторів конкурсу, які оголосять свої результати 1 липня на сайті конкурсу.
Участь школи у таких конкурсах вже приносить певні результати. Так у лютому місяці у Києві відбулася Чотирнадцята міжнародна виставка навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні – 2011» за підтримки МОН України. В рамках виставки відбувся Перший конкурс на кращий інформаційний сайт навчального закладу «Веб-сайт – обличчя успіху» у якому взяла участь Чутівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, що представила діючий офіційний веб-ресурс школи, який є авторською роботою директора Соколова І.В.. За рішенням жюрі, голови правління Інтернет Асоціації України Т.Попової, дипломом виставки «Сучасна освіта в Україні – 2011» була нагороджена Чутівська школа та її веб-сайт, що є не тільки досягненням школи, а й особистою перемогою та визнанням моєї роботи професіоналами в галузі Інтернету (хоча я за спеціальністю не програміст а вчитель біології). Цей сайт працює вже третій рік і на даний момент є одним з найвідвідуваніших і найвідоміших в мережі Інтернет сайтів шкіл. Моєю гордістю є ще один створений мною освітній сайт – єдиний веб-ресурс для директорів навчальних закладів під назвою «Форум директорів шкіл України», який є знаний серед багатьох керівників закладів, відділів, управлінь освітою, методистів та вчителів. З електронних листів приємно було дізнатись, що методисти кафедри менеджменту Київського інституту післядипломної освіти на базі мого сайту учать своїх вчителів на курсах користуватись інтернет-форумами, та запрошують організувати на сайті онлайн-конференцію серед директорів шкіл України за участю мене, як розробника сайту та методистів кафедри. Так що є ще над чим працювати. Ці сайти, а також мною розроблений сайт районного методичного кабінету щодня відвідують близько тисячі відвідувачів з усієї України та зарубіжжя, що є найбільшою винагородою за мою роботу в інформаційному веб-просторі, яка ще тільки починає зароджуватись на Чутівщині і є маловідомою для багатьох односельців. Пошук, поширення інформації, презентація діяльності закладів через Інтернет це вимога часу і дуже близьке майбутнє. Тільки в це майбутнє нам усім потрібно частіше заглядати і справи у цьому напрямку підуть жвавіше.

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2010-2011 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2010 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 55 учнів. Три учні школи за станом здоров’я (згідно рекомендації лікарів та висновків медико-психолого-педагогічної консультації) здобували цього навчального року освіту за індивідуальною формою навчання. Одна учениця 9 класу була охоплена екстернатною формою навчання, по закінченню якого вона склали заліки, державну підсумкову атестацію та отримала документ про освіту.
У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. У 7-9 класах проводиться допрофільна підготовка. З цією метою бела налагоджена робота курсів за вибором та факультативів: "Закони природи”, "Комунікативно-функціональний синтаксис української мови”, "Основи економіки”, "Школа олімпійського резерву з програмування”, «Мова як генетичний код народу», «Методи розв’язування нерівностей, рівнянь та їх систем», «Шукачі скарбів» (інформатика).
. Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи у 10-11 класах сформований універсальний профіль навчання з діючими спецкурсами за вибором: «Основи науки про мову» , «Методи розв’язування рівнянь, нерівностей, їх систем», "Загальна біологія”, «Фразеологія української літературної мови».
Учні нашої школи традиційно активні учасники міжнародних учнівських конкурсів. Кількісні результати участі учнів нашої школи цього навчального року:
«Кенгуру» - 83 учасника;
«Колосок» - 46 учасника;
«Смішний колосок» - 24 учасника;
«Русский медвежонок» - 19 учасників;
«Левеня» - 20 учасників;
«Патріот» - 40 учасників;
«Грінвіч» - 68 учасників;
«Бобер» - 13 учасників.
Всього 313 учасників, що є більш ніж 50 % учнівського колективу школи, а це є одним з найбільших показників у районі.
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, як завжди, лідирує серед навчальних закладів району у роботі з обдарованими дітьми. На цьогорічний конкурс-захист МАН було подано 19 робіт, 10 з яких визнано кращими у районі, це роботи з секцій: фізики, математики, медицини, інформатики, українського народного мистецтва, української мови, англійської мови, екології, хімії. Велика заслуга в цьому вчителів, які готували дітей до конкурсу, рецензували наукові роботи. Серед цих переможців також є одна вихованка директора школи, яка брала участь у обласному конкурсі–захисту наукових робіт у секції медицина.
Досить хороші показники участі наших школярів у районних предметних олімпіадах. З 88 учнів, які брали участь у цих конкурсах, 20 стали переможцями та значна кількість призерами. Хороші показники мають учні з укр.мови та літератури, біології, інформатики, трудового навчання, економіки та інших предметів. Серед переможців районних предметних олімпіад цього року є учениця, яку підготував особисто директор школи, як вчитель біології.
За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень. З 502 учнів 3-11 класів, які підлягають оцінюванню, високий рівень показали 35 учнів (7%), достатній – 189 учень (38%), середній рівень – 259 учнів (51 %), початковий рівень – 19 учнів (4%). Троє випускників 11-го класу отримали медалі за високі досягнення у навчанні.
Як елемент позакласної навчально-виховної роботи були організовані та проведені предметні тижні:
1. Вересень – тиждень фізкультурника;
2. Жовтень – тиждень початкових класів, тиждень козацької слави;
3. Листопад – місячник правових знань і правової освіти (матеріали узагальнені і подані для участі у обласному конкурсі на кращу правовиховну систему)
4. Лютий – місячник художньо-естетичного виховання;
5. Березень – Шевченківські дні.

5. Зовнішнє незалежне оцінювання.

Вже четвертий рік в Україні йде впровадження процесу зовнішнього незалежного оцінювання учасників вступної кампанії у ВУЗи. Ще у 2008-2009 навчальному році колектив нашої школи став не тільки свідком, а й безпосереднім учасником цього процесу на базі нашої школи, де був організований пункт реєстрації учасників та пункт тестування. Цього навчального року, які минулого, за розпорядженням Міністерства освіти і науки України мережа пунктів тестування була оптимізована по шляху укрупнення. В Чутівському районі не було створено пункту тестування. Наші випускники проходили ЗНО на базі пунктів тестування у м. Полтава. Це дещо полегшило участь школи у цьому процесі – ми обмежилися роботою по інформуванню наших випускників та контролю за реєстрацією на пробне і основне тестування. З цією метою протягом навчального року були проведені учнівські та батьківські збори, створена інформаційна сторінка на сайті школи. Цього річна кампанія ЗНО триває досі, а тому результати будуть відомі пізніше, але я з впевненістю можу сказати, що наші випускники показували, показують і будуть показувати кращі в районі результати

6. Виховна та позакласна робота.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації.У зв'язку з цим виховна діяльність школи протягом навчального року була спрямована згідно напрямків:
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Громадянсько-патріотичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Економічне виховання.
• Екологічне виховання.
Районні виховні заходи у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:
• День фізкультурника
• День селища.
• Районні новорічні свята.
• День Захисника Вітчизни
• День Перемоги.
• Заходи пам’яті жертв Голодомору.
• Захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану.
• Захід до Дня Українського козацтва
• Районні заходи, конкурси для дітей з обмеженими фізичними можливостями «Джерело надії», «Повір у себе»
• Численні конкурси малюнків: «Красуйся селище моє», «Податки очима дітей», «Зупинимо СНІД доки він не зупинив нас», та інші.
• Участь учнів у Всеукраїнському конкурсі-фестивалі дитячої творчості «На свято Миколая творча іскорка палає»
• Районний огляд команд КВК (1 місце зайняла команда «Танцюють всі» Чутівської школи).
• Районний огляд-конкурс екологічних агітбригад (1 місце зайняла команда Чутівської школи «Н2О»).
• Зональний огляд художньої самодіяльності.
• Фестиваль «Крила надії» (два 1-х місця у номінації «Вокал», 1 місце у номінації «Декламація», ІІ місце у номінації «Хореографія»).
• Обласні спортивно-патріотичні змагання «Зірниця».
Працюючи над проблемою «Формування ключових соціально-позиційних компетенцій школярів у процесі виховання» організована тісна співпраця і взаємодія з іншими закладами та установами з метою поглиблення та удосконалення виховної роботи з учнями. Протягом року проведені спільні заходи з:
- музичною школою - «Чарівний світ музики»;
- райвійськкоматом - «Зустріч поколінь»;
- центром зайнятості - «У світі професій»;
- численні зустрічі з працівниками райвідділу міліції з питань профілактики правопорушень, попередження дитячого травматизму на автошляхах;
- організація спільних заходів з райвідділом МНС під час проведення дня цивільного захисту у школі.
- профілактичні зустрічі підлітків школи з лікарями Чутівської ЦРЛ.
- районним відділом юстиції – правовиховні заходи;
- районним краєзнавчим музеєм – зустрічі, екскурсії;
- мистецьким салоном – вернісажі, зустрічі з художниками, екскурсії;
- районною бібліотекою – працює клуб старшокласників «Чисті джерела» де проводяться різноманітні заходи: зустрічі з поетами, художниками, священником місцевої церкви;
- районним будинком культури, районним БДЮТом – де відбувається велика кількість заходів за участю наших школярів.
Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування «Шкільний парламент». При парламенті діють кілька комісій: «Знання», «Дисципліна і порядок», «Здоров’я», «Рада суспільно-корисних і добрих справ», «Центр національного і культурного відродження». «Дозвілля», «Прес-центр». Керівництво парламентом здійснює президент, який обирається від учнів. До складу парламенту входять по 2 представники від кожного класу. Члени парламенту слідкують за чергуванням учнів, роблять рейди-перевірки класних куточків, санітарного стану класних кімнат, явки учнів на перший урок, організовують шефську роботу старшокласників над молодшими школярами, людьми похилого віку. У листопаді місяці була організована екологічна акція по збору макулатури, цього року школярі зібрали її рекордну кількість - 10,5 тон! Кошти від реалізації вторсировини витрачені для проведення шкільних новорічних заходів та закупівлі учням школи солодких подарунків.
З метою зацікавленості учнів навчанням, їхньої участі у культурно-спортивному житті класу та школи, підвищення громадської активності у школі існує змагання між учнівськими колективами на звання «Кращий клас року». У вересні місяці за підсумками минулого навчального року кращі класи були нагороджені екскурсійною поїздкою до м. Полтава.
За допомогою активістів парламенту під керівництвом заступника директора школи по НВР, педагога-організатора, учителів, класних керівників були організовані традиційні масові шкільні заходи:
1. Свято Першого та Останнього дзвоника
2. Шкільний конкурс КВК.
3. «Нумо, хлопці!».
4. «Нумо, дівчата!».
5. «Посвята у старшокласники»,
6. Вечір зустрічі Нового року,
7. «Останній бал Наталки»,
8. Випускний бал.
9. День захисту дітей.
Приємно, що на ці шкільні заходи приходить значна кількість глядачів: учнів їх батьків, випускників минулих років, жителів селища. Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використання шкільної звукопідсилюючої техніки і світлового обладнання. Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та на високому рівні. Але стан дороговартісної звукопідсилюючої апаратури, яка була подарована, як спонсорська допомога школі шість років тому Партією регіонів, викликає тривогу. Обладнання інтенсивно експлуатується, часто виходить з ладу, а тому постає питання його заміни, а це близько 30 тис гривень.
Згідно річного плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу, проводили пізнавальні «хвилинки». Підсумок роботи шкільного самоврядування систематично висвітлювався на шкільному веб-сайті.
Розробка системи виховної роботи Чутівської школи «Школа – центр виховного середовища» заступника директора школи Старокольцевої Р.І., взяла участь у обласному конкурсі та стала лауреатом конкурсу, що є досягненням виховної діяльності не тільки школи, а й усього району. За це досягнення Чутівська школа була нагороджена грамотою Головного управління освіти і науки Полтавської ОДА.
У вересні місяці у школі пройшли масові заходи в рамках проведення Всеукраїнського Олімпійського уроку. Узагальнені матеріали, які були направлені на обласний конкурс, високо оцінені членами журі та визнані кращими в області. Нагородження школи за І місце у обласному конкурсі на кращий олімпійський урок відбулося у офісі Полтавського осередку олімпійського комітету України та транслювалося по телебаченню. Директор школи був безпосереднім учасником підготовки матеріалів на цей конкурс – його зусиллями був створений фільм про проведені шкільні заходи, який і був представлений на розгляд жюрі.
Незважаючи на великі зусилля колективу школи по вихованню підростаючого покоління та на превеликий жаль організація дозвілля молоді на рівні селища не набула системного характеру. На мою думку недостатньо на території селища обладнаних спортивних, ігрових майданчиків, дискотек, місць для цивілізованого вечірнього дозвілля, пляжів. Неповнолітні проводить своє дозвілля ввечері у кафе та барах, на лавах у парку за пляшкою пива, а то й чаркою горілки. Відповідальні органи, міліція не працюють з власниками торгівельних точок, які здійснюють продаж спиртних напоїв, цигарок дітям, киваючи на школу, та батьків, щоб краще виховували дітей. Але це шлях у безвихідь. Буде пропозиція – буде й попит. Відома всім істина – потрібно лікувати не саму хворобу, а її причини.

7. Правовиховна робота.

Протягом навчального року педагогічний колектив зосередив свої зусилля на пошуках таких форм і методів виховного процесу, які б забезпечували об’єднання зусиль педагогів і ініціативи дітей, спільні дії сім’ї, громадськості, спрямованих на попередження правопорушень серед підлітків та учнівської молоді. Кожного навчального року правовиховна робота школи є на особливому контролі у адміністрації школи та здійснюється за трьома напрямками:
- правоосвітницька робота з учнями;
- правова освіта батьків;
- профілактика правопорушень.
У школі протягом 2010-2011 навчального року було організовано такі форми правового навчання і виховання:
- місячник правових знань (жовтень-листопад)
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години на правову тематику,
- зустрічі з начальником районного відділу юстиції Молодчою Л.С..
- робота шкільного правового клубу «Феміда».
- виставки малюнків.
- лекції, бесіди на правову тематику.
- анкетування.
- зустрічі, бесіди, круглі столи з працівниками правоохоронних органів (майже кожного місяця) Бездітком С.Г., Шульгою Р.А..
- уроки правознавства.
- олімпіади, конкурс МАН з правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.
- батьківські лекторії.
- відвідування проблемних сімей вдома.
- рейди-перевірки.
Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Для контролю за дітьми з групи ризику та з неблагополучних сімей складено відповідні списки (покласно та загальношкільні). Працює загальношкільний штаб профілактики, на засіданнях якого розглядаються питання навчання та поведінки «проблемних учнів». Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте, за рахунок постійної профілактичної роботи у школі, співпраці з органами внутрішніх справ, на сьогодні на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Чутівського РВ УМВС учні Чутівської школи відсутні.

8. Соціальний захист дітей.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 6;
• дітей-інвалідів – 6;
• чорнобильців – 14;
• малозабезпечених - 19;
• з неповних сімей – 152;
• багатодітних – 52.
• напівсиріт – 36.
• з неблагополучних сімей – 8.
• стоять на внутрішкільному обліку – 5
• стоять на обліку у кримінальній міліції у справах неповнолітніх - 0
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: районний та обласний фестиваль «Повір у себе» (учені школи стали лауреатами обласного конкурсу та нагороджені дипломами і цінними подарунками), участь у новорічних заходах з подарунками, безкоштовне відвідування вистав у РБК, подарунки до нового навчального року за кошти центру соціальних служб для молоді, оздоровлення у пришкільному дитячому таборі «Веселка». Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей та діти позбавлені батьківського піклування, сироти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 4 грн. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, практичного психолога, адміністрації школи.

9. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Чутівській школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання шкільного подвір’я, класних кімнат, розширення знань про професії на уроках, а також під час навчальних екскурсій та позакласних заходів. З учнями школи проводять ознайомлюючи бесіди представники навчальних закладів м. Полтави та м. Харкова. Цього навчального року у лютому місяці за сприяння Чутівського районного центру зайнятості у нашій школі був встановлений перший в районі програмно-апаратний комплекс "Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення", що являє комп’ютер з сенсорним екраном, який має постійне підключення до мережі Інтернет. З цікавістю сприйняв цей засіб учнівський та педагогічний колектив. Біля терміналу на перервах завжди можна побачити учнів, які цікавляться професіями, переглядають відеоролики, проходять оn-line тестування, читають корисну інформацію. Цей мультимедійний засіб є значною допомогою дітям у професійному самовизначенню.
Профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки старшокласників свідчить про те, що кожного року випускники школи в основному працевлаштовані. Так з 83 випускників 9 класів 2010 року всі працевлаштовані: 49 учні пішли до 10 класу, 7 – коледжі, 27 – ПТУ. Серед 20 випускників 11-х класів, 17 вступило до ВУЗів (з них 15 на бюджетну форму навчання, 2 - на контракт), 2 - у коледжі, 1 - у ПТУ.

10. Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів, беруть шефство над підлітками, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень, складають картки відвідування, акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї.
Дуже велика допомога батьківських комітетів школи здійснюється по організації ремонтів класних кімнат та залучення для цього благодійних коштів. Майже 10 тис. грн. щороку залучається батьківських коштів на підготовку школи до нового навчального року. За це їм низький уклін і велика вдячність, адже державне фінансування цих потреб школи завжди було на низькому рівні і без допомоги громади у підготовці школи не можна обійтись.

11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює кваліфікована шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, та кабінет стоматолога, де працює лікар та медсестра Чутівської ЦРЛ по обслуговуванню дітей не тільки школи, а й району. Щорічно весною і влітку до початку нового навчального року на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Чутівської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Результати медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри школи.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 2-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням на суму 4 грн. в день. Гаряче харчування близько 300 учнів 2-11 класів відбувається згідно графіку на 1-4 перервах у їдальні школи. Як додаток до денного раціону дітей у школі працює добре обладнаний та наповнений широким асортиментом продукції буфет, який орендує приватний підприємець.
Цьогорічними цікавими оздоровчо-просвітницькими заходами у школі були бесіди, зустрічі учнів та працівників з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкідливі звички, поширення хвороб, виступи шкільної медсестри на виховних годинах. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Цікаво і змістовно відбувається оздоровлення молодших школярів у пришкільному таборі «Веселка». Цього року вихованцями табору стали 64 учні школи. Батьківська доплата становить 120 гривень, хоча це й найбільше в районі, але на мій погляд у питанні оздоровлення дітей повинна бути якість, а не кількість. Ця сума враховує не тільки витрати на харчування, але й витрати на культмасову роботу: організацію екскурсії до КСК «Тракен», перегляд вистави обласного театру ляльок. Близько 2 тисячі гривень було додатково залучено на оздоровлення, як спонсорська допомога. З дітьми щодня проводяться цікаві виховні заходи: уроки рукоділля, конкурси, ігри, спортивні змагання, де розігруються призи. Вихованці табору відвідують річку, щоденно вживають свіжі овочі та фрукти, раціон доповнюють солодощі. Дивує позиція деяких батьків, які не бажають віддавати свою дитину до оздоровчого табору, де вона майже місяць буде доглянута, накормлена та задіяна у цікавих колективних розвиваючих заходах. Кількість дітей у пришкільному таборі дещо менша від запланованої, це є нашим спільним недопрацюванням - ми погано переконуємо батьків, але ще однією причиною є те, що багато дітей просто не хочуть ще місяць перебувати у школі, а декого батьки відправляють у піонерські табори.

12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі на початку навчального року призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створюється служба з охорони праці, сплановуються першочергові заходи заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено два куточки з безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на оперативних нарадах. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники травматизму дітей під час навчально-виховного процесу та у побуті. Протягом навчального року трапилися 3 випадки травмування учнів у школі під час навчально-виховного процесу. В школі розроблено низку заходів, щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями та учнями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи з метою недопущення виникнення травм у майбутньому.

13. Робота профспілки школи.

У школі з жовтня 2010 року після процедури легалізації у районному управлінні юстиції діє первинна профспілкова організація Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вільної профспілки освіти і науки України. Це єдина незалежна профспілкова організація освітніх закладів у Чутівському районі, яка була створена, як альтернатива структурній ланці малодієвіої профспілки працівників освіти Чутівського району. Власне кажучи, не малодієвої профспілки, а малодієвого її лідера. Авторитет цього органу серед членів нашого колективу завдяки його малоактивності останніми роками різко упав. Далися взнаки фінансові недоліки, непрозорий розподіл профспілкових внесків, які виявив обком профспілки, після чого склала свої обов’язки бухгалтер райкому профспілки. Протягом двох років після звітно-виборних зборів, коли голова райкому профспілки почув у свій адрес дуже багато критики, нічого не було зроблено по ліквідації цих зауважень та покращення свого іміджу. Профспілкове життя району як було малоактивне так і залишились, райком профспілки як стояв осторонь у організації профспілкових заходів, свят у школах, районі, так і стоїть. До цього часу майже всі члени колективу школи вийшли, і продовжують виходити з цієї профспілкової організації, якій висловили недовіру на зібранні. Залишилося лише кілька працівників на чолі з пенсіонером-профоргом, які не поділяють думки більшості і яких влаштовує такий стан справ у районній профспілці. Коли профспілковий комітет незалежної профспілки школи протягом року організовував різноманітні заходи у колективі: свята, вітання іменинників та ювілярів, фінансову допомогу колегам, поховання та інше, то робота профорга за підтримки кількох членів його осередку обмежувалася лише пошуком компроматів на дирекцію школи у судовій тяганині з вчителем математики та безпідставної відмови погоджувати будь-які шкільні документи. Тобто роботи на колектив школи, покращення іміджу районної профспілки – нуль. Для чого потрібні такі профспілкові органи, які нічого не роблять та не мають авторитету і підтримки у освітян? Це розуміють багато наших колег з інших шкіл району, які також покинули районну профспілку через недовіру голові райкому профспілки освітян Чутівського району. На мій погляд така непрозора діяльність (а точніше бездіяльність) керівництва районної профспілки не додавала і не додає авторитету відділу освіти. Скільки неприємних відгуків, коментарів я чую від працівників інших організацій, установ селища стосовно діяльності нашої районної профспілки. З прикрістю споглядаю на професійні свята у інших установах, які прекрасно організовують та фінансують їхні дієві профспілкові органи. А змін у нас, яких ми чекали роками, не має.

14. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 43 роки назад. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться відділом освіти Чутівської РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Цього року відбулася перевитрата газу та електроенергії понад встановлені ліміти. Причиною цього є вимога прокуратури дотримуватись теплового режиму у школі, яку ми й намагались виконувати. Але будівля школи будувалась тоді, коли за економію тепла ніхто не думав. Я не розумію, як можна нагріти третій поверх будівлі школи, якщо дах згідно проекту не має ніякого утеплення, тобто між приміщенням і зовнішнім середовищем є тільки бетонна плита перекриття товщиною 20 см. Система опалення знаходиться у передаварійному стані і потребує негайних капітальних ремонтів. Як вихід, районною держадміністрацією восени було профінансовано роботи по промиванню системи опалення головного корпусу з надією, що це дасть відчутний ефект. Спеціалізована фірма кілька днів на осінніх канікулах проводила випробовування та промивку системи реагентами. Але в цілому ефект виявився незначний – це видно з кількості газу, який витратила школа за опалювальний сезон, і щоб було дуже тепло у приміщеннях – то такого не було. Школа цього року, завдяки фінансуванню держадміністрацією і відділом освіти збагатилася новітнім обладнанням – мультимедійною дошкою, яка є хорошою допомогою у навчально-виховному процесі.
Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл Чутівського району планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали оприбутковуються та списуються згідно норм.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи оформлене сучасними пластиковими стендами, існує постійно діюча виставка художніх робіт учнів школи. Подвір’я школи доглядається учнями, обслуговуючим персоналом, на квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються школярами, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. Підтримується у належному робочому стані каналізаційні мережі та колодязі. Систематично асенізаційним автомобілем госпгрупи відділу освіти відкачуються та вивозяться нечистоти.
Повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року стає проблематичною через невелику кількість коштів, які виділяються на ці потреби централізовано відділом освіти. Центральна школа повинна фінансуватись по особливому, адже будь-які перевірки починаються з неї. Зрозуміло для підготовки школи до нового навчального року будуть задіяні всі трудові і фінансові резерви і школа, як завжди, в основному буде готова до роботи. З прикрістю інколи переглядаю в Інтернеті фото подібних до нашої школи освітніх закладів з інших районів і областей і дивуюсь вигляду приміщень і тому фінансуванню, яке виділяється на їх утримання. Це дійсно особливий підхід до центральних, показових навчальних закладів.

15. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Використовуючи постійне підключення до мережі Інтернет, стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення, щодо конкретних учителів та учнів.
Враховуючи сучасні вимоги, я, як директор школи, дотримуюсь стилю керівництва, який близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі узгодження їх з заступниками, врахування думки колективу й інтересів справи. Я не прихильник необдуманих самовільних рішень. Основними формами спілкування з працівниками є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації.

16. Власне бачення проблем освіти.

2010-2011 навчальний рік в освіті України швидше рік потрясінь ніж рік реформ. Які ж найважливіші події запам’яталися в освіті держави за 2010-2011 навчальний рік:
1. Діяльність новопризначеного міністра освіти і науки Дмитра Табачника і численні протести з приводу його персони, «антитабачна» кампанія, яка триває досі, особливо у західних областях.
2. Відміна 12-ти річного терміну навчання у школах та повернення до 11-ти річки.
3. Введення обов’язкової дошкільної освіти, яка унеможливлюється слабкою мережею дитсадків.
4. Зміни умов вступу до вищих навчальних закладів, збільшення пільг для вступу до ВУЗів без ЗНО, врахування додаткових балів за підготовчі курси.
5. «Катастрофа» з шкільними підручниками для 10-го класу, які надходили протягом всього навального року, а деякі так і не дійшли.
6. Реорганізація освітнього міністерства, тепер воно називається Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.
7. Зміна керівництва Українського центру оцінювання якості освіти.
8. Введення нового Положення про атестацію педагогічних працівників, яке за підсумками атестації має багато суперечностей і недопрацювань.
9. Березнева багатотисячна акція протесту освітян біля стін Кабінету Міністрів, часткове задоволення вимог протестантів владою.
10. Введення підсумкових контрольних робіт для 5-8 класів з численними помилками та невідповідностями та зобов’язання закуповувати за батьківські кошти відповідні друковані збірники.
11. Проведення ДПА у письмовій формі згідно тестових завдань зі збірників, які також потрібно було закуповувати за батьківські кошти.
Нещодавно у російських інтернет-ресурсах з’явилася інформація про те, що у Російській Федерації Держдума прийняла закон про введення платної середньої освіти з 1 вересня 2011 року. Лише п’ять обов’язкових предметів будуть безкоштовні, а за всі інші потрібно буде батькам заплатити 5-6 тисяч рублів на рік, а це трохи більше 1 тисячі гривень. Оптимізацію мережі малокомплектних шкіл не потрібно буде організовувати - вона відбудеться сама собою – сільські школи не зможуть себе утримувати і стануть неконкурентноспроможні та закриються. Ця інформація дуже насторожує, адже все, що робиться в Росії через рік трапляється у нас. Що ж нас чекає у новому навчальному році?
Не радує нова пенсійна реформа, яка розглядається у Верховній раді. Все направлено на те, щоб лише трохи удосконалити діючу солідарну систему пенсійного забезпечення для отримання кредиту від Міжнародного валютного фонду. Реальні ж результати будуть відчутні лише через кілька років. Звісно щось робити необхідно, але ніхто не говорить при цьому про молодь – зі збільшенням пенсійного віку, збільшиться армія безробітніх випускників ВУЗів, які не зможуть працевлаштуватися, бо робочі місця зайняті людьми, які повинні бути на пенсії. Держава, яка не думає про молодь, про її і своє майбутнє – приречена.
Протягом навчального року у нас в районі також відбулися суттєві зміни – змінилося керівництво відділом освіти, і я, як директор школи за багато років вперше відчув позитивне ставлення керівництва відділу освіти до Чутівської школи та взаєморозуміння у вирішенні багатьох питань. Незважаючи на окремі «палки в колеса» деяких осіб, які завжди недобре відносилися до Чутівської школи, та всіляко намагались «ковирнути» колектив, непомітити його реальні досягнення, а інколи й «підлити масла у вогонь», я впевнений, що такі ділові і партнерські відносини між керівництвом відділу освіти і школою залишаться тривалий час, адже тільки співпраця з найбільшим освітянським колективом району може принести помітні плоди нашої спільної справи – навчання і виховання підростаючого покоління.

Дякую за увагу.
Переглядів: 5638 | Додав: chutovo | Теги: щорічний звіт директора, Звіт директора школи
ВХІД

Сайт коректно переглядається тільки в браузерах: Opera,  Chrome,  Mozilla Firefox

СЬОГОДНІ
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ДОПОМОГА ШКОЛІ

     

    Благодійний фонд "Дивосвіт наших дітей очима батьків"  

Корисні посилання

МИ У СОЦМЕРЕЖАХ

САЙТИ ПЕДАГОГІВ ШКОЛИ

ПОДІЛИТИСЯ З ДРУЗЯМИ
СТАТИСТИКА САЙТУ

ЗАРАЗ НА САЙТІ

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 
 
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ступенів © 2017
 
cellspacing=